About Us

08 March 2012

FLANNEL+FELT PILLOW: HELLO KiTTY

ASSALAMUALAIKUM N HAI...
Masih lagi dalam mood berkursus..Rindunya nak pegang jarum dan benang..Takpelah kali ni nak share projek pertama saya menggunakan FABRIK FLANNEL..Memang excited masa beli, jahit pun excited sangat2 tapiiiiii, tak semudah yang di sangka rupanya...huhu..

Biasanya kan saya guna felt untuk buat pillow, tapi disebabkan felt ni keras so tak boleh buat tidur,peluk2 akhirnya terjumpalah kain flannel ni..Memang flannel ni lembut tapi saya ni memanglah tak arif sangat pasal jahit2 ni, bajet boleh jahit macam felt jugak..Masa potong tu cukup2 je, takde basi2 sangat pun..Baru tahu, tak boleh jahit direct blanket stitch ni macam saya guna felt..Nak nangis rasa bila blur tak tahu nak jahit camne, maka alternatifnya terpaksalah lipat masuk dalam flannel tu baru boleh jahit..Saya kan takde mesin jahit, kena bekerja keraslah sikit..huhu

Saya kena lipat macam tulah..misai hello kitty dah ke tepi sangat jadinya

Tadaaaa..dah siap^^
Size 12 x 11 inch [jadi kecik sikit sbb kena lipat msk dalam kan]

Bukan 1, tapi 2 beliau nak..Thanx ya^^

Close up hello kitty..
Bantal ni memang 100% handmade, jahit semua pakai tangan je..Kalau berminat dan ada sebarang pertanyaan sila email ye kertaslukisan@gmail.com

No comments: